PODSUMOWANIE PROJEKTU „TRZYMAJ FORMĘ”

               Jan Kochanowski napisał: Szlachetne zdrowie,/ nikt się nie dowie,/ jako smakujesz,/ aż się zepsujesz.

   30 kwietna b.r. społeczność naszej szkoły wzięła udział w podsumowaniu projektu „Trzymaj formę”. Wydarzenie rozpoczęło się przedstawieniem pt. „Balladyna” w wykonaniu uczniów należących do koła teatralnego. Ponieważ  definicja zdrowia mówi, iż jest ono dobrostanem nie tylko fizycznym, ale również  psychicznym i społecznym, zadaliśmy zebranym pytanie: „ Czy główna bohaterka dramatu dbała o to, aby ten stan był pozytywny?”
Przygotowania do wydarzenia dnia dzisiejszego trwały  4 tygodnie, a rolę koordynatorek sprawowały Klaudia Dobosz oraz Julia Kucharska. Pozostali uczniowie z klasy III b gimnazjum oraz wychowawcy klas byli opiekunami poszczególnych grup i wspierali uczniów podczas realizacji powierzonych im zadań.  Zostały one wykonane bardzo dokładnie, co mogliśmy zauważyć podczas przeprowadzanej przez każdą klasę prezentacji tematu.
Klasa V a omówiła Piramidę Żywienia.
Klasa V b wyjaśniła, czym jest ciśnienie tętnicze i zaprezentowała sposób jego pomiaru.
Klasa VI przedstawiła profilaktykę chorób XXI wieku.
Klasa VII zaprezentowała tabelę dziennego zapotrzebowania energetycznego dla młodego człowieka.
Klasa VIII przekonywała, że uprawianie sportu ma bardzo korzystny wpływ na ogólny stan człowieka.
Prezentacje zostały ubogacone śpiewem uczniów należących do kółka muzycznego. Piosenki przez nich wykonywane zachęcały do uprawiania sportu i „trzymania formy”.
Uczniowie klasy IV a przygotowali krótkie informacje, na temat korzyści płynących ze spożywania  warzyw oraz owoców pod hasłem: „ Żeby życie miało smaczek – raz jabłuszko, raz buraczek”.  Przekazywana treść została ubogacona prezentacją własnoręcznie wykonanego emblematu owocu lub warzywa.
Natomiast  uczniowie klasy IV b z ogromnym zapałem zabrali się do przygotowania pysznych, zdrowych i bardzo kolorowych przekąsek, którymi poczęstowali wszystkich uczestników projektu.
Ostatnim etapem dzisiejszego wydarzenia były rywalizacje sprawnościowe oraz sportowe, w których największą liczbę punktów udało się zdobyć drużynie z klasy III a.
Koordynatorki projektu starały się udowodnić wszystkim, że taniec jest również wspaniałym sposobem na „trzymanie formy” i w ten sposób zachęciły sporą grupę uczniów do zatańczenia „Belgijki”.

Dzisiejsze wydarzenie dało wszystkim młodym ludziom odpowiedź na pytanie: „Po co komu być aktywnym i pamiętać o zdrowym odżywianiu oraz o profilaktyce chorób?”